Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη

Υλικό Εκπαιδευτικών

Αναζήτηση Υλικού Εκπαιδευτικών

Υλικό Εκπαιδευτικών (788)

Στη συλλογή αυτή έχει συγκεντρωθεί το υλικό που έχουν καταθέσει εκπαιδευτικοί κατά το χρονικό διάστημα 2006 έως Ιανουάριο 2015.

Έπειτα, η υπηρεσία κατάθεσης εκπαιδευτικού υλικού της Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης www.e-yliko.gr αντικαθίσταται από το αποθετήριο «Φωτόδεντρο/e-yliko χρηστών», σύμφωνα με την εγκύκλιο υπ. αριθμ. 131377/Γ2/19-08-2014 και την έναρξη λειτουργίας της αντίστοιχης υπηρεσίας.

Το «Φωτόδεντρο/e-yliko χρηστών» είναι διαθέσιμο στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/ugc και αποτελεί Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Υλικού Χρηστών για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Παρουσίαση της μεθοδολογίας επίλυσης δύσκολης άσκησης αρμονικής ταλάντωσης με την βοήθεια προσομοίωσης. Καθοδηγούμενα στάδια ενεργειών μέσα από φύλλο εργασίας επαληθεύουν την θεωρητική λύση και καταλήγουν στην διατύπωση μιας γενικής πρότασης για την αντιμετώπιση παρόμοιων προβλημάτων.

Οι αντιστάσεις μπορούν να συνδεθούν με διαφορετικούς τρόπους. Για την καλύτερη και ευκολότερη αντιμετώπιση σύνθετων κυκλωμάτων, παρουσιάζεται πολλές φορές η ανάγκη αντικατάστασης ενός συστήματος αντιστάσεων με μια ισοδύναμη αντίσταση.

Οι μαθητές διερευνούν τις βασικές παραμέτρους που εμπλέκονται στο φαινόμενο της ΑΑΤ και καθοδηγούνται σε συγκεκριμένες παρατηρήσεις ώστε να αρθούν συνηθισμένες παρανοήσεις που σχετίζονται με τη μεταβολή των εν λόγω παραμέτρων και σχετίζονται κυρίως με τον τρόπο μεταβολής της απομάκρυνσης, ταχύτητας και επιτάχυνσης κατά τη διάρκεια εξέλιξης του φαινομένου.

Με τη χρήση του excel γρήγορα και εύκολα μπορούμε να επεξεργαστούμε τα πειραματικά δεδομένα που λαμβάνουμε στο εργαστήριο, μετρώντας μήκος-περίοδο. Τις τιμές τις βάζουμε στον πίνακα του excel και αυτομάτως κατασκευάζεται το διάγραμμα l-T2 από όπου γίνεται υπολογισμός του g.

Οι μαθητές θα αντιστοιχίσουν εικόνες με τις ευαγγελικές περικοπές και τους ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας, που θα αναζητήσουν σε συγκεκριμένα αρχεία, και θα ανασυνθέσουν τα γεγονότα του θείου δράματος. Θα αναζητήσουν επίσης το θεολογικό συμβολισμό και τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας παρατηρώντας την ιστόρηση της Σταύρωσης και της Ανάστασης σε βυζαντινές εικόνες. Στην προσπάθειά τους θα βοηθηθούν, εφόσον είναι διαθέσιμο, από το εκπαιδευτικό λογισμικό «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ».

Στο εικονικό εργαστήριο κινήσεων δημιουργούνται ευθύγραμμες κινήσεις δύο σωμάτων με κατάλληλη διαμόρφωση των δύο αντίστοιχων γρ. παραστάσεων θέσης-χρόνου. Υπάρχει η δυνατότητα χρονικής καθυστέρησης στην έναρξη της κίνησης του ενός σώματος.

Ένα ταξίδι στο χρόνο από την κλασική εποχή μέχρι και την ελληνιστική εποχή. Εκτός από την εδραίωση βασικών γνώσεων για τις δύο εποχές γίνεται ανατροφοδότηση με τη βοήθεια της τέχνης μέσω των εικόνων διαφόρων ευρημάτων.
Οι μαθητές\τριες, παράλληλα με τη διδασκαλία της αντίστοιχης ενότητας του βιβλίου τους, μελετούν ένα χάρτη και αποσπάσματα από τα Βιβλία Η και Θ του Ηροδότου. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες εκτιμούν τη δράση των Περσών στον ελλαδικό χώρο μετά την αναχώρηση του Ξέρξη και τη στάση διαφόρων ελληνικών πόλεων - κρατών απέναντί τους.

Περιγράφεται μία σειρά από απλά και γρήγορα πειράματα για την μελέτη των σχέσεων ανάμεσα σε P-V (ισόθερμη μεταβολή), V-T (ισόχωρη μεταβολή), P-T (ισοβαρής μεταβολή), αριθμού moles (n) και πίεσης (P) με το σύστημα λήψης μετρήσεων με αισθητήρες των εργαστηρίων Φυσικών επιστημών των Ενιαίων Λυκείων. Από τα πειραματικά δεδομένα, οι μαθητές οδηγούνται στην «επανανακάλυψη» της καταστατικής εξίσωσης των αερίων καθώς και στον υπολογισμό της τιμής του κλάσματος PV/nT (δηλαδή της παγκόσμιας σταθεράς των αερίων R). Προτείνεται επίσης ένα εκπαιδευτικό σχέδιο εργασίας (project) για τους νόμους των αερίων, στο οποίο μπορούν να ενταχθούν τα περιγραφόμενα πειράματα.Εισήγηση στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη». Σύρος 9, 10, 11 Μαϊου 2003.

Με την βοήθεια εικονικού εργαστηρίου (IrydiumProject) επιδιώκεται η α) εξαγωγή του νόμου της αραίωσης και β) Παραγωγή διαλύματος NaOH 0,025Μ και όγκου 0, 200L από διάλυμα 1Μ NaOH όγκου 0,100L.

Κείμενο σχετικά με τη ζωή και το έργο του Αριστοτέλη.

Οι μαθητές μελετουν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η περίοδος της γραμμικής αρμονικής ταλάντωσης σώματος και τη μαθηματική σχέση της περιόδου από αυτές χρησιμοποιώντας ένα εικονικό πειραμα.

Μια ολοκληρωμένη πρόταση διδασκαλίας των ακέραιων αριθμών στην Α Γυμνασίου με φύλλα εργασιας ακολουθώντας το νέο Πρόγραμμα Σπουδών